یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزشی دانشکده
یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزشی سه شنبه 22شهریور ماه 1401 با حضور اعضای شورا در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی از تلاش های استادان و واحدهای مختلف حوزه آموزش درآغاز سال تحصیلی جدید، تقدیر و تشکر کرد.
دکتر راضیه معصومی مدیر دفتر پایش و ارزشیابی دانشکده نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام اربعین حسینی گزارشی از ارزشیابی اساتید در دروس بالینی، تئوری و نحوه ی اجرای امتحانات ارائه داد.
وی فرآیند اجرای ارزشیابی عملکرد بالینی اساتید را به این صورت تشریح کرد که دو جلسه با نمایندگان گروه های کارآموزی پرستاری و مامایی تشکیل شد و حدود 500 بخش کارآموزی مورد ارزشیابی قرار گرفت که در این راستا آنالیز فرم های جمع آوری شده انجام و اول شهریور ماه جلسه بررسی فرآیند و نتایج ارزشیابی بالینی در معاونت آموزشی دانشکده تشکیل و چالش های موجود مورد بررسی قرار گرفت و نتایج ارزشیابی به مدیران گروه گزارش داده شد.
دکتر معصومی ضمن تشکر از مدیران گروه هایی که موضوع را در سطوح گروه مورد بررسی قرار داده و اهم اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی خود را برای اصلاح مشکلات و چالش های موجود اعلام کرده اند، از سایر مدیران گروه هم خواست که گزارش بررسی فرآیند در سطح گروه را در اسرع وقت اعلام کنند.
در ادامه دکتر زهرا عباسی مسئول مرکز مهارت های بالینی دانشکده گزارشی از برگزاری آزمون های آسکی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 ارائه و بیان کرد که 25 آزمون آسکی در نیمسال گذشته برگزار شده است.
مسئول مرکز مهارت های بالینی چالش هایی همچون کمبود نیروی انسانی در مرکز مهارت های بالینی، عدم توجه به راهنمای نحوه برگزاری آزمون توسط اساتید، طراحی سناریوهای نامتناسب با تجهیزات موجود، عدم همکاری در چیدمان ایستگاه ها ، ارزیابی یک مهارت در چندین درس، تامین ارزیابان، تغییر ناگهانی برنامه ها، سهم آزمون آسکی در نمره دانشجو را مطرح و پیشنهاداتی مانند تشکیل کمیته جهت برگزاری آزمون های آسکی ، تعیین اهداف برگزاری آزمون، برگزاری نشست بارش افکار با حضور دانشجویان، ارزشیابی نحوه برگزاری آزمون را ارائه داد.
در ادامه دکتر شهسواری از زحمات ارزشمند دفتر پایش و ارزشیابی و دفتر ارتقای آموزش بالینی و تغییراتی که در راستای اجرای ارزشیابی بالینی در حال انجام است تقدیر و تشکر کرد و همچنین از زحمات واحد مرکز مهارت های بالینی قدردانی و بر لزوم برگزاری آزمون آسکی برای کلیه کارآموزی های بالینی اشاره کرد.
معاون آموزشی از مدیران گروه های آموزشی خواست که پایش کارآموزی ها و واحد های بالینی در نیمسال جدید با قوت بیشتری انجام شود و بازخورد دانشجویان و دغدغه های آنها پایه ای برای بهبود نقاط ضعف کارآموزی ها باشد و گروه برای رفع این چالش برنامه مشخصی داشته باشد که در نهایت تغییرات لازم بطور محسوس و قابل گزارش انجام شده باشد.
وی همچنین بر نقش مدیر گروه در این خصوص و لزوم نظارت بر نحوه ی برگزاری آزمون آسکی تاکید کرد .سهم آزمون آسکی را بر اساس مصوبات قبلی %60-40 اعلام و تاکید کرد که تغییر در این میزان نیاز به کسب مصوبه شورای آموزشی دارد. بازبینی اهداف کارآموزی ها و انجام آزمون ها مبتنی بر اهداف تخصصی هر کارآموزی از موضوعات مطروحه دیگر بود .
مقرر شد آموزش نحوه تدوین سناریو و برگزاری آزمون آسکی به صورت کارگاهی یا ویدیوی آموزشی توسط مدیر دفتر توسعه آموزش طراحی و اجرا شود. همچنین کلیپی با عنوان پکیج حضور در محیط بیمارستان و آموزش بالینی با همکاری دفتر ارتقای آموزش بالینی که در آن ضمن پرداختن به قوانین و مقررات آموزشی، به مهارت های نرم دانشجویی و پوشش و تعهدات حرفه ای نیز اشاره شود تهیه و در اختیار دانشجویان قبل از حضور در محیط بیمارستان قرار گیرد و به مرور بحث اداب دانشجویی در محیط بالینی به عنوان برنامه پیش از ورود به عرصه بالینی سازماندهی شود .
همچنین مقرر شد چک لیست میلمن همزمان بادستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات توسط دفتر توسعه آموزش و از طریق واحد امتحانات اداره آموزش برای اساتید ارسال شود.
در ادامه دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده، درخصوص فرآیند مواجهه با سو رفتار حرفه ای دانشجویان توضیحات لازم را ارائه داد.
اعضای شورا در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را ارائه داد. همچنین معاون آموزشی چگونگی جاری سازی فرایند رعایت تعهد و رفتار حرفه ای توسط همکاران آموزش بالینی و دانشجویان دستار استاد در حوزه معاونت آموزشی را شرح داد.
در ادامه سایر موارد ارجاعی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آنها تصمیم گیری شد.
ارسال نظر